News:

So anyway, Vizuina is back online (fură ceva probleme cu PHP 7/5, alea.. și oricum ați uitat)

Main Menu

Un nodul

Started by Lia.Govoni, December 07, 2005, 10:21:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lia.Govoni

Nici nu stiu ce sa va rog mai intai : un sfat, o incurajare...  
Chiar inainte de examenul de rezi mi-am gasit un nodul la san, mobil, dur, paraareolar. Zilele acestea am solicitat o ecografie mamara si mi s-a spus am palpat bine, am un nodul care pare a fi un fibroadenom : este bine delimitat, nu are vascularizatie , are o cudura apicala si ecostructura neomogena.
Toate acestea d-na doctor le-a dictat asistentei de fata cu mine. Acasa am mai descoperit ceva ce nu am inteles prea bine ce inseamna : BIRADS 4a. Nu-mi amitesc sa fi invatat asa ceva pe la oncologie.
Stiu ca urmatorul pas este punctia-biopsie dar nu am curajul sa-l fac. Parca nu-mi vine sa cred inca prin ce sunt nevoita sa trec. Eu sunt medicul si nu vreau sa ma aflu in postura unui pacient la oncologie. Stiu ca sunt sanse foarte mari sa fie benign dar nu mai am curaj. Nu mi-e frica ce ace/operatie dar imi este teama de consecinte. O cicatrice langa areola, retractii, inflamatie, malignizare ...

A CERB

daca ti-e frica de cicatrice, mergi direct la plastic. nu stii totusi ce e pana nu te uiti la el.

BIRADS=Breast Imaging Reporting and Data System

http://womenshealth.aetna.com/WH/ihtWH/r.WSIHW000/st.35891/t.35906.html

se pare ca 4 are nevoie de biopsie, desi zice pe undeva ca mai putin de 50% sunt maligne.
Smile! It confuses people!

Lia.Govoni

Multumesc frumos pentru sfaturi. O sa tin cont de ele.

rocsa

plure

Draga Lia, mai intai de toate nu te ingrijora; e probabil un fibroadenom adica o tumora benigna; este bine delimitat;nu are vascularizatie; numai lucruri de bine pana acum.
Mai trebuie sa faci o mamograma si va urma o punctie probabil (fac parte din triplul dg pt tumorile de san).